Sunday, August 26, 2018

Image result for butea superba
http://www.vitroman.com/


BUTEA SUPERBA

Dikenali juga dengan Pokok Butea Gum, Buteae, Flamme de la Forรชt, Kwao Krua Dang, Kwao Krua Rouge, Red Kwao Krua, Red Kwao Krua Daeng.
Di masa dulu herba ini adalah untuk makanan Raja2 dan rakyat biasa ditegah mengambilnya.


Image result for butea superba
http://www.vitroman.com/


Sesetengah bukti menunjukkan bahawa bahan kimia di Butea superba boleh bertindak sama dengan hormon yang mengawal fungsi seksual.



Butea superba adalah pokok herba yang tumbuh di India, China, Vietnam, dan Thailand. Akar digunakan sebagai ubat. Orang ramai mengambil  Butea Superba untuk masalah prestasi seksual (disfungsi erektil, ED) dan kurang minat dalam aktiviti seksual. Mereka juga mengambilnya untuk cirit-birit, kencing yang menyakitkan atau sukar, dan demam.

FUNGSI UTAMA HERBA BUTEA SUPERBA:
•Membantu memiliki membesar dan memanjang serta menguatkan alat kelamin lelaki.
•Meningkatkan tenaga dan kesihatan  fizikal.
•Mampu merawat mati pucuk (ED), ejakulasi pramatang (PE), dan disfungsi sesksual lelaki.
•Membantu mengimbangi hormon tubuh dan meningkat tenaga.
•Menstabilkan peredaran darah, mencegah penyakit jantung.
•Membantu mengurangi kekerapan membuang air kecil pada waktu malam.
•Membantu menguatkan sistem imunisasi badan.
•Mengurangi masalah keletihan dan kemurungan.


Butea Superba (Red Gwow Khrua in Thai) adalah herba semulajadi dari bukit-bukit Thailand, penambah semulajadi lelaki untuk kesihatan, secara tradisional digunakan oleh penduduk tempatan sebagai tonik, aphrodisiac lelaki dan penambah seksual. Oleh itu, tumbuhan ini telah dikenali sebagai herba ajaib. Oleh kerana Butea Superba membantu meningkatkan kesihatan manusia, ia dianggap sebagai faktor penting untuk membentuk unsur-unsur kimia herba ini. Ia meningkatkan prestasi anda di bilik tidur. Ia memudahkan untuk mendapatkan ereksi penuh yang terakhir. Akan memberi anda stamina yang meningkat untuk pergi batu tambahan itu! Merangsang firma dan lama ereksi permintaan.

Manfaat dibuat oleh Butea Superba yang mempunyai struktur molekul yang secara semulajadi menghalang Phosphodiesterase type 5 (PDE5) 'enzim membunuh enzim'.PDE5 digunakan untuk menghalang tindakan yang merosakkan PDE5 pada otot licin corpus cavernosum zakar. Dengan menghalang enzim PDE5, jenis perencat ini membantu otot licin zakar untuk berehat dan juga meningkatkan aliran darah dan digunakan dalam rawatan disfungsi erektil (ED). Meningkatkan kualiti kehidupan seks anda. Pastikan anda siap, Bila-bila sahaja, Di mana-mana sahaja!

Apa faedah lain dari Butea Superba?
- Memperbaiki fokus seksual dan asas
- Sensitize saraf penis
- Lebih ereksi dan berpanjangan
- Peningkatan ejakulasi
- Peningkatan frekuensi pendikit
- Mempercepat pemulihan daripada hubungan seksual sebelum ini
- Memperbaharui deria seksual
- Peningkatan stamina dan libido
- Melipatgandakan orgasme
- Lebih ereksi dan berpanjangan
- Keyakinan dan bantuan psikologi
- Semula tumbuh rambut botak

Apakah arahan untuk mengambil Butea Superba?
Butea Superba paling baik diambil 1 kapsul, Tiga kali sehari dengan hidangan utama. Minum lebih banyak air juga akan membantu meningkatkan kesan Butea Superba.
Adakah terdapat sebarang bukti?
Penyelidik bioperubatan di Universiti Chulalongkorn yang berprestij di Thailand mengenal pasti komponen aktif Butea Superba, dan menyediakan data saintifik dan ujian klinikal yang menyokongnya, yang mengesahkan kebolehan semulajadinya untuk meningkatkan fungsi ereksi secara dramatik. Pasukan penyelidikan telah melawat seluruh bahagian pedalaman estern dan bahagian utara Thailand mencari yang terbaik, paling kuat dari Butea Superba. Mereka mencapai ini melalui memeriksa ciri-ciri botani, analisis kimia, sejarah penggunaan, ujian toksikologi, serta jejak klinik makmal dan bukan manusia. Pada tahun 1998, King Bhumibol of Thailand melantiknya sebagai Lembaga Kebangsaan Biokesihatan Thailand, sebuah kumpulan yang berkaitan dengan melindungi dan memelihara tumbuhan semulajadi yang hanya terdapat di Thailand.


PUERARIA MIRIFICA 

Pueraria Mirifica atau khao Kwao Kreu juga banyak digunakan dalam
penghasilan kosmetik. Miroestrogen phytoestrogen dan berkesan dapat
merangsang karakteristik perempuan seperti pembesaran payudara dan
punggung.


Image result for pueraria mirifica
http://www.growbreastsnaturally.com/tips-for-success-with-pueraria-mirifica.html



Pueraria Mirifica atau khao Kwao Kreu adalah khsus disyorkan untuk-Wanita dengan payudara kecil, kulit kering, dll - Wanita dengan gangguan menopause. - Wanita yang ingin tetap sihat dan muda dan bersemangat.

Pueraria Mirifica adalah produk herba yang mempunyai kesan terhadap pertumbuhan, ketegasan dan bentuk payudara. Hal ini diambil dari akar pohon Kwao ramuan Putih Krua yang tumbuh hanya di Thailand.

Pueraria Mirifica (juga dikenali sebagai Kwao Krua  atau Butea superba) merupakan tanaman yang ditemui di Thailand dan Myanmar. Menurut Dr Gordon MD Garry, yang telah ke Thailand untuk  kajian-lapangan, daerah di mana tanaman ini tumbuh sangat luar biasa untuk peringkat rendah kanser payudara dan umur panjang yang mengesankan. Dia mengatakan Pueraria Mirifica adalah 3,000 kali lebih kuat dari genistein dan “Membuat Black cohosh dan Red Clover kelihatan seperti plasebo” bermaksud. Mirifica “keajaiban” dan nampaknya seolah-olah kita memiliki ramuan ajaib.

Ubi tanaman ini mengandungi phytoestrogen seperti miroestrol, deoxymiroestrol, yang hanya ditemui di Peuraria Mirifica. Mereka jauh lebih kuat berbanding soya atau isoflavon semanggi merah, dan berada di bawah penyiasatan untuk kemungkinan penggunaan dalam terapi hormon gantian Variasi pharmaceutically digunakan adalah Putih Kwao Krua; yang lain Hitam dan Merah Kwao Krua.

Antara Khasiat Pueraria Mirifica :
Menambah saiz payudara.
Menegangkan payudara dan punggung yang mengendur.
Mencerahkan kulit (termasuklah kulit pada bahagian puting payudara).
Menganjalkan kulit yang melendut.
Melambatkan proses penuaan.
Melangsingkan badan dengan peningkatan
jisim badan tanpa lemak.
Merawat masalah-masalah yang berkaitan dengan rahim.
Menghalang jangkitan pada vagina dan pundi (bladder)
Mengetatkan vagina.
Mencegah dan mengurangkan penyakit migrain.
Membantu menggelapkan rambut beruban dan menggalakkkan pertumbuhan
rambut
Menambah tenaga dan kecergasan
Mengatasi masalah sukar tidur
Menjadikan kulit lebih lembut dan lebih 'muda'
Vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Kesihatan Wanita, White Kwao Krua
White Kwao Krua boleh dikatakan ramuan herba paling terkenal di Thailand, namun hampir tiada siapa di Dunia Barat yang telah menjumpai nama tersebut sebelum ini. Apabila anda meneroka banyak manfaat kesihatan kepada wanita, ia menimbulkan persoalan "Kenapa tidak semua wanita dalam hal ini?"

Juga dikenali dengan nama Latin Pueraria Mirifica White Kwao Krua hanya boleh didapati di hutan-hutan utara Thailand. Kilang itu sendiri adalah pendaki, dan setiap cawangan mempunyai tiga daun, dan bunga ungu di bahagian atas. Walau bagaimanapun, ia adalah akar tumbuhan, yang tinggal di bawah tanah, yang mengandungi bahan-bahan aktif.

Menyerupai ubi kering yang besar, White Kwao Krua tergolong dalam keluarga yang sama dengan soya - tidak menghairankan, maka, ia telah digunakan selama berabad-abad oleh wanita Thai ketika mereka mendekati (dan meneruskan) menopause. White Kwao Krua mengandungi semua sifat kebaikan dan kesihatan yang memberikan soya, tetapi ia juga mengandungi miroestrol dan deoxymiroestrol, dua lagi phytoestrogens, yang penting dalam memerangi kesan menopause.

Apabila wanita mendekati menopaus, tahap estrogen di dalam badan jatuh, iaitu ketika banyak menjangkau Terapi Penggantian Hormon. Walau bagaimanapun, HRT membawa risiko yang serius bagi sesetengah wanita, dan bagi sebab itu ramai mencari alternatif semulajadi.

Nama Latin berasal dari puer yang bermaksud 'budak' atau 'anak', dan mirifica yang diterjemahkan sebagai 'keajaiban' [1], dan tidak menghairankan - cerita dongeng Thailand memanggil tumbuhan ini sebagai mata air pemuda, dan ia tidak mempunyai alasan yang baik.

Rakyat Thailand menggunakan herba ini lebih daripada 700 tahun. Bukti ini ditemui pada tahun 1931, apabila sebuah teks, yang ditulis di daun palma, ditemui tersembunyi di dalam dinding kuil Buddha. Candi ini telah terselamat oleh pencerobohan abad ke-13 oleh Kublai Khan, yang sebahagiannya memusnahkan ibukota purba Burma, sehingga pada masa itu, salah satu pusat pembelajaran terpenting di Asia pada masa itu.

Teks yang diterjemahkan ke dalam bahasa Inggeris, termasuk arahan berikut:

Untuk mengambil akar umbi Pueraria dengan daun besar, paun dan campuran dengan susu lembu. Manfaat ubat ini adalah untuk menyokong memori, bercakap besar, dan dapat mengingati tiga buku astrologi, menjadikan kulit licin seperti anak berusia enam tahun, hidup lebih daripada 1,000 tahun dan penyakit parasit tidak dapat bermasalah. 

Sekarang, walaupun tuntutan dapat hidup lebih daripada 1000 tahun mungkin sedikit dibesar-besarkan, air mancur label belia, nampaknya tidak.

Bagaimana ia membantu Gejala Menopaus?

Kerana banyaknya sebatian seperti estrogen, White Kwao Krua digunakan terutamanya untuk merawat ketidakseimbangan hormon, seperti menopause, dan PMS.

Kejatuhan estrogen yang menyertai menopause mempunyai beberapa kesan fizikal dan emosi, yang boleh mengubah apa yang dimaksudkan untuk menjadi fasa kehidupan yang membebaskan ke neraka hidup. Gejala seperti:

Flushes Panas
Insomnia
Perubahan emosi
Kulit kering
Jerawat
Kehilangan Libido
Kekeringan faraj
Tempoh tidak teratur
Mana-mana satu daripada simptom ini boleh membuat hidup sukar, tetapi ramai wanita yang banyak mengalami gejala pada masa yang sama, yang boleh memberi kesan mendalam terhadap kualiti hidup mereka. Kehidupan keluarga menderita kerana perubahan mood dan kerengsaan, hubungan intim diuji semasa memandu seks berkurangan, dan seks menjadi menyakitkan kerana kurangnya pelinciran. Kepercayaan diri juga boleh berlaku apabila jerawat muncul dan wanita menjadi sedar akan dirinya. Sekarang tambahkan malam-malam tanpa tidur ke dalam campuran dan anda mempunyai resipi untuk bencana.

Namun - mencari bantuan daripada doktor biasanya akan menghasilkan resep untuk HRT, rawatan yang membawa kesan sampingan yang mungkin teruk yang banyak wanita akan memilih untuk tidak ada rawatan apa pun. Risiko seperti:

Penyakit jantung
Strok
Clots Darah
Gallstones
Dementia
Kanser Payudara 
Melihat senarai ini, ia adalah keajaiban kecil bahawa begitu banyak wanita takut untuk mengambil HRT, dan sebaliknya, memilih untuk bersabar dengan gejala menopaus.

Walau bagaimanapun, kajian menunjukkan bahawa White Kwao Krua sangat berkesan dalam menguruskan gejala-gejala ini, dan tidak membawa sebarang risiko kepada kesihatan wanita itu.

Dalam satu kajian selepas lima wanita menopaus, White Kwao Krua menunjukkan keputusan yang luar biasa dalam menguruskan gejala mereka. Wanita-wanita mendapat bantuan (dan ada juga pemberhentian sepenuhnya) dari:

Flushes Panas
Insomnia
Kekeringan Kulit
Jerawat
Tempoh tidak teratur
The White Kwao Krua telah menangani isu-isu yang sama yang dilakukan oleh HRT, tetapi - dan ini adalah bahagian yang sangat menarik - tanpa kesan terhadap analisis kimia darah atau kiraan darah. Akar semulajadi ini melakukan tugas yang sama seperti HRT tanpa kesan sampingan. 

Bolehkah ia Menaikkan Pembesaran Payudara Semula Jadi?

Satu lagi kesan yang mana White Kwao Krua terkenal di Thailand adalah peningkatan payudara semulajadi. Ramai ubat-ubatan herba telah datang dan pergi mencari dada yang lebih besar, tetapi kali ini tuntutan membawa berat kajian saintifik di belakang mereka.

Penyelidikan yang dijalankan di Universiti Chulalongkorn, Bangkok menunjukkan bahawa dos yang rendah Pueraria Mirifica menghasilkan 40% o
Penyelidikan yang dilakukan di Universiti Chulalongkorn, Bangkok menunjukkan bahawa dos yang rendah Pueraria Mirifica menghasilkan 40% wanita yang mempelajari pelaporan payudara yang lebih kukuh, dengan 9% menunjukkan pembesaran sebenar, manakala dos yang lebih tinggi menghasilkan 82% yang mengerutkan dada yang lebih besar pada akhir kajian dua bulan.

Ini disebabkan oleh perkembangan tisu payu dara yang dipertingkatkan yang membawa kepada sebab White Kwao Krua. Di samping itu, ia juga meningkatkan tisu berlemak dan menguatkan ligamen yang diperlukan untuk menyokong payudara - dengan itu mengakibatkan angkat payudara semula jadi. 

Adakah Berguna untuk Kulit Melicinkan?

Kulit bergantung pada kolagen untuk memperbaharui dirinya sendiri, dan ketika kita menanggung bekalan kolagen kita berkurangan, menyebabkan garis dan kedutan. White Kwao Krua meningkatkan pengeluaran kolagen badan kita, menghalang garis-garis halus dan keriput dari muncul.

Adakah ia Penyembuhan Anti-penuaan Mircle?

White Kwao Krua telah ditunjukkan untuk melawan tanda-tanda penuaan, termasuk - sangat - melambatkan rupa rambut kelabu. (Bayangkan, tiada pewarna rambut lagi!) Ia juga telah ditunjukkan untuk mengurangkan selulit, meningkatkan daya ingatan dan meningkatkan peredaran - yang semuanya boleh melambatkan kesan usia. 

Adakah ia Membantu dengan Tulang Rapi

Apabila usia wanita, risiko peningkatan osteoporosis. Dalam 5 hingga 7 tahun pertama selepas menopaus, sehingga 20% kehilangan tulang sepanjang hayat berlaku. Estrogen adalah penting dalam membantu tulang untuk membentuk, dan apabila paras penurunan disebabkan oleh menopaus, tulang tidak lagi dapat diperbaharui kerana mereka pra-menopaus. Phytoestrogen di White Kwao Krua menangkis kesan itu dengan meningkatkan aktiviti dalam sel yang membina tulang baru. 

Untuk memulihkan tahap hormon yang telah habis oleh menopaus, para penyelidik mengesyorkan mengambil 200mg sehari untuk bulan pertama, diikuti dengan dos penyelenggaraan 50-100mg sehari selepas itu.

Dengan gejala yang sering menyedihkan yang merupakan bahagian dan sebahagian daripada menopaus, mudah untuk mengambil ubat-ubatan - selepas semua, mereka disyorkan oleh doktor anda supaya mereka mesti baik untuk anda, bukan? Tetapi dengan White Kwao Krua, alternatif yang semulajadi yang telah ditunjukkan untuk memberikan yang sama, jika tidak lebih baik, hasil, mengapa risiko kengerian penyakit jantung dan kanser? Anda tidak perlu kehilangan apa-apa, dan - mengikut kajian - segala-galanya untuk mendapatkan.

1 comment:

  1. Assalamualaikum salam sejahtera warga group๐Ÿ“ข
    ๐Ÿ’ Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni ye๐Ÿ“ข๐Ÿ˜‰

    1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit lutut kronik dan masalah saraf sendi2 dan juga kisah hidup pesakit kanser stage 1 sampai stage 4, pesakit asma kronik dan juga produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal ribuan ringgit.

    2)Dah ramai yg sembuh dengan penawar herba beliau. Kanser yg sudah merebak ke organ-organ lain pun boleh diubati insya Allah.☺๐Ÿ‘๐Ÿป

    3)Pengamal perubatan herba ni dah banyak pengalaman berdepan dengan pesakit2 kanser,sakit saraf,sakit lutut dan asma. Ramai yg dh pulih.

    4)Mcm2 kanser blh rawat termasuk leukimia,paru2,limfoma dll.


    5) Puan Rasmani Binti Md Noh psakit lutut kronik yg terpaksa jalan mengesot esot atas lantai dan klau cuba berjalan secara berdiri boleh dengar lutut berbunyi bunyi tulang yg sangat sakit. Hendak masak terpaksa gunakan kerusi sebab xmampu berdiri lama2 dan lepas 6 hari minum dah mampu berjalan lancar dan saraf kaki dah tak tegang dah. Mampu masak berdiri semula. Kesan sangat cepat baru 6 hari minum.

    Sy share melalui pengalaman sy sendiri yg mengikuti perkembangan pejuang2 kanser ni....sy sendiri pun guna produk die (jus herba) dah 5tahun setia walaupun sembuh terus juga minum sebagai supplement.

    Jadi skg ni sy rsa perlu share berita ni buat semua supaya masih ade harapan bg mereka yg tercari2 penawar kanser yg tepat .๐Ÿ’ช๐Ÿผ

    ▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
    Skg sudah sembuh dari kanser.
    ..........................................................................
    ▪️Pn. Hayati Abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4.
    Skg dh sembuh dn shat walau pon pernah diberitahu oleh doktor yang beliau hanya mampu bertahan 1 tahun saja untuk hidup. Beliau setia dengan jus herba ini selama lebih 6tahun.
    Beliau mengarang sebuah naskah/buku yg mengisahkn pengalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil jus herba ini sebagai salah satu rawatan alternatif (nk buku nti blh order)
    Terkini (2020): Beliau pernah ditemuramah dlm rancangan Selamat Pagi Malaysia di Tv1 menceritakan tentang perjuangan beliau menempuh kanser dari tahap 4 hinggalah sembuh.
    ………………………………………………………………………....
    ▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dh sembuh
    Guru nya memberitahu beliau x pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dengan pengambilan jus yang memberi tenaga dan merawat.Beliau mengambil jus herba ini dr kanser tahap 4 sehingga sembuh.
    ..........................................................................
    ▪Puan Musriharni pesakit asma kronik sejak kecil yang terpaksa menggunakan healer setiap hari. Beliau juga pesakit gastrik kronik(GERDyang menyebabkan berangin satu badan sehingga terasa ke pinggang. Perut membuncit dan mengeras kerana terlampau banyak angin sampai sesak nafas dan anxiety akibat nya menggigil dan seram sejuk.
    Sekarang kesihatan Alhamdulilah semakin baik, gastrik dan anxiety dah takde dan asma pun tak perlu guna healer lagi. Paru2 dah elok semula.
    ..........................................................................
    ▪Puan Rohana Binti Ismail seorang yang cergas dan aktif dalam mendaki gunung termasuk gunung Kinabalu dan lain2 gunung di Malaysia tapi sejak sakit bengkak lutut, segala aktiviti lasak terpaksa dilupakan sehingga nk turun tangga di ofis pun terpaksa turun bagaikan ketam turun tangga sebab lutut bengkak. Setelah minum jus ini, dalam masa 1 minggu saja kaki beliau dah sembuh semula. Bengkak dah surut dan dlm msa 2 mingu saja mampu berjoging kembali, naik bukit dlm 8km jauh nya dah tak sakit2 dah lutut.
    ..........................................................................
    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

    ReplyDelete